BN akan umum calon dalam masa terdekat: Najib

Tuesday, August 11, 2009, Posted by Biaqpila at 1:41 AM

KUALA LUMPUR - Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak, berkata Barisan Nasional (BN) akan menentukan calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir dalam masa terdekat ini.

Menurutnya, pelbagai aspek perlu diambil kira sebelum sebarang keputusan diambil.

“BN juga telah melantik Datuk Ahmad Zahid Hamidi selaku Pengerusi Pilihan Raya Kecil Dun Permatang Pasir,” katany kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN.

Sementara itu dalam sidang media pagi ini, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir ditetapkan pada 25 Ogos ini, manakala hari penamaan calon telah ditetakan pada 17 Ogos ini.

Kerusi Permatang Pasir kosong berikutan penyandangnya, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman, 63, meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur, setelah beberapa hari menjalani rawatan di institut berkenaan

Bekas Pesuruhjaya PAS negeri selama 14 tahun itu menjadi ADUN Permatang Pasir selama tiga penggal mulai tahun 1999 sehingga sekarang, dan kini merupakan satu- satunya ADUN PAS di negeri berkenaan.

DUN Permatang Pasir terletak di kawasan Parlimen Permatang Pauh yang diwakili oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam pilihanraya umum lalu, Mohd Hamdan memperolehi 11,004 undi untuk menewaskan calon BN dari UMNO, Ahmad Sahar Shuib dengan majoriti 5,433.

Currently have No Comment

Leave a Reply

IKLAN BANNER 505X90 px CUMA RM50 SEBULAN
SILA EMAIL KE dirzoom (at) yahoo.com