PAS Belum Sedia, Kata Rohaizat | Nizar Bravo!!!

Wednesday, August 19, 2009, Posted by Biaqpila at 8:50 AM



BUKIT MERTAJAM, 18 Ogos (Bernama) -- PAS sudah menunjukkan tanda awal bahawa parti itu belum bersedia menghadapi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir apabila menggesa lawannya menarik diri.

Calon Barisan Nasional (BN) Rohaizat Othman berkata parti pembangkang itu sepatutnya bersedia menghadapi mana-mana calon dan bukan meminta BN menarik calonnya daripada bertanding.

Rohaizat, setiausaha UMNO Bahagian Permatang Pauh, berkata demikian kepada pemberita ketika mengulas gesaan PAS untuk beliau berundur berikutan pembatalan lesen guaman sivilnya oleh Majlis Peguam.

"Alasan mereka membuat komen seperti itu menunjukkan mereka gagal secara moral untuk memberi saingan dalam pertandingan pada 25 Ogos ini," katanya selepas melawat komuniti Cina di Kampung Sama Gagah di sini Selasa.

Katanya beliau berjanji kepada penduduk Permatang Pasir bahawa beliau akan menjadi pengantara antara kerajaan pusat dan rakyat di sini jika dipilih pada pilihan raya kecil itu.

Pada pilihan raya kecil itu, Rohaizat, 38, akan berdepan dengan Pesuruhjaya PAS Negeri, Mohd Salleh Man, 52.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandang kerusi itu, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman daripada PAS pada 31 Julai lepas kerana sakit jantung.

-- BERNAMA

Currently have No Comment

Leave a Reply

IKLAN BANNER 505X90 px CUMA RM50 SEBULAN
SILA EMAIL KE dirzoom (at) yahoo.com