Rakyat jadi mangsa jika Umno menang Permatang Pasir - Nizar Bravo!!!

Monday, August 24, 2009, Posted by Biaqpila at 10:00 AM



Oleh Zolkharnain Abidin

Terserah kepada pengundi Permatang Pasir untuk membuat keputusan, Salleh atau Rohaizat, PAS atau Umno. Ada yang pilih calon dan ada yang pilih parti. Ada yang mengadunkan kedua-duanya. Ada banyak lagi pertimbangan lain, tak kisahlah.

Bagi yang memilih parti; letaklah siapa pun, parti pilihannya tetap diundi. Bagi yang pilih calon, tentu banyak perkiraannya; peribadi, kelayakan, kemesraan termasuk mudah senyum pun diambil kira.

Apa pun, bagi saya Umno tak perlu menang. Saya tidak merujuk kepada calonnya semata-mata tetapi kepada kesan kemenangannya kepada negara dan rakyat.

Mengapa Umno tak perlu menang?

Kemenangan Umno di Permatang Pasir akan memangsakan rakyat. Najib dan pemimpin Umno akan merasa bahawa mereka sudah diterima kembali. Kemenangan ini akan menjadikan sengih Najib dan Muhyiddin lebih lebar, kerana Umno telah pulih dan diterima rakyat. Itu perasaan mereka kalau mereka menang.

Umno telah kalah dalam beberapa pilhanraya kecil sebelum ini, namun itu masih belum menyedarkan parti itu. Buktinya, pemimpin Umno masih tidak menghiraukan suara rakyat dalam isu PPSMI dan ISA. Bandingkan kalau mereka menang di Permatang Pasir

Polis masih dikerah untuk menembak dan menyembur rakyat, desakan pemansuhan segera PPSMI tidak dipedulikan, SPRM terus ditunggangi, rasuah terus berleluasa, royalti minyak Kelantan dipandang sepi dan sampai hari ini tiada penjelasan mengenainya oleh Petronas seperti yang dijanjikan Muhyiddin. Ringkasnya negara akan berada dalam kancah yang tidak berkesudahan jika Umno merasa selesa.

Bilakah Umno akan kembali selesa? Jawabnya, bila Umno menang di Permatang Pasir. Apatah lagi, kalau parti itu menang dalam keadaan calonnya dipersoalkan integritinya.

Rohaizat tidak perlu bimbang walau pun dia kalah di Permatang Pasir. Periuk nasinya tidak akan terjejas. Malah rasanya, keraknya akan semakin tebal. Inilah masanya untuk dia ‘demand’ kepada Umno kerana jasanya iaitu bersedia menjadi calon dalam situasi ramai orang Umno tidak bersedia kerana takut kalah.

Untuk kebaikan Umno sendiri, kebaikan Rohaizat juga dan kebaikan rakyat Malaysia, buatlah sesuatu supaya Umno tidak menang di Permatang Pasir

bongkarsauh.blogspot.com

Currently have 2 Comments

  1. suara rakyat?.. adakah suara 28 juta rakyat malaysia?..

  2. tokmod says:

    SUARA...KEHAMPAAN
    SUARA...KEKECEWAAN
    SUARA...KEHILANGGAN
    SUARA...KECUNDANG
    SUARA...PERMUSNAAN
    BUKAN SUARA 28JUTA HANYA SUARA TERPINGGER SAJA....KESIANKAN!!!!!

Leave a Reply

IKLAN BANNER 505X90 px CUMA RM50 SEBULAN
SILA EMAIL KE dirzoom (at) yahoo.com